tisdag 11 december 2012

Vårens stora thriller?

Låter namnet Erbos bekannt? Jag hoppas att ni inte redan glömt namnet på en av förra årets bästa böcker. Det var en bok som lyckades fånga mig totalt och jag blev nästan lika beroende som ungdomarna i boken. Nu verkar det som att författaren Ursula Poznanski är aktuell med ännu en bok på svenska! 

En känsla säger mig att detta är en bok att hålla koll på. Saeculum som den heter släpps i april. Den verkar vara en thriller i Erebos anda. Men den här gången handlar det inte om dataspel utan rollspel. Författaren har redan visat sig vara en mästare på att bygga upp en ryslig thrillerstämning, och jag känner på mig att denna kanske till och med kommer bli bättre än Erebos. Höga förhoppningar här alltså. Dessutom bara älskar jag omslaget! 

Här kan ni läsa mer om handlingen och boken! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar