måndag 27 februari 2012

Ny serie av Anne Cassidy!


I juni kommer en ny bok av Anne Cassidy ut på svenska! Jag har sträckläs alla hennes tidigare böcker som är den typen av historier som kryper under huden. När den nya boken heter Tid att dö får jag känslan av att detta kan vara en lika obehaglig, spännande och gripande berättelse. 

Rose Smith har inte sett sin styvbror Joshua på fem år, inte sen hennes mamma och hans pappa försvann. Till slut ska Rose och Joshua träffas och hon är övertygad om att han vill återuppta sökandet efter de försvunna föräldrarna. Rose är däremot väldigt tveksam till att gräva i det förflutna, hon har för längesen gett upp hoppet att de ska återfinnas.

När Rose är på väg för att träffa Joshua blir hon vittne till ett knivmord på en kille i hennes skola. Bara ett par dagar senare blir hans flickvän också knivmördad och Rose hittar hennes kropp på kyrkogården. Polisutredningen går långsamt och Rose tar saken i egna händer. Medan hon försöker reda ut vem som mördat killen och tjejen, fortsätter Joshua jakten på deras föräldrar. Och de är helt ovetande om att deras jakt leder dem till mördarens anteckningar och att de till slut kommer ett steg närmare sina föräldrar ...

Låter hur bra som helst tycker jag, kanske att den till och med kan slå BesattTid att dö är dessutom första delen i en thrillerserie och trots att jag inte brukar läsa den typen av serier kan det här bli något riktigt annorlunda och bra. Längtar! 

3 kommentarer:

  1. Yay! Jag älskar Anne Cassidy! :D

    SvaraRadera
  2. Yes! Hoppas att denna blir lika bra som hennes andra böcker :D

    SvaraRadera
  3. Har precis gjort en bokvideo, skulle vara snällt om du kommenterade vad du tyckte och ge gärna tips på hur jag kan bli bättre! :)

    SvaraRadera