lördag 10 september 2011

Sista delen i VA

Vampire Academy är nog bland det bästa jag vet. Efter att ha läst första delen Törst insåg jag att Twilight inte var någonting i jämförelse till det här. Jag skulle kunna läsa hur många böcker som helst om Rose och Lissa, men även den här serien måste få sitt slut. Och slutet heter Yttersta Offret är 600 sidor tjock och är alldeles alldeles underbar.

Det här är den tjockaste boken om Rose Hathaway någonsin. Men precis som vanligt lyckas Richelle Mead fylla den med med massa spännande händelser, strider och intriger. Trots sega stunder blev den aldrig tråkig. Vad jag däremot saknar i denna (SPOILER SPOLER SPOLER) är att den slutar så himla perfekt. Annars brukar böckerna alltid sluta med en cliffhanger. Hade svårt att tro på att en historia som denna kunde få ett så lyckligt slut (SPOILER SLUT).

Även om det här är slutet för Rose Hathaway finns andra sätt att fortsätta ta del av Moroivärlden. Richelle Meads nya serie Bloodlines handlar om Rose kompis alkemisten Sidney. En bok som i varje fall jag kommer läsa så fort jag får chansen. Andra delen i Bloodlines The Golden Lilly kommer i maj nästa år.

Ni har väl inte missat att serien dessutom ska filmatiseras?!

Alla mina recensioner om VA:
Törst, Fruset blod, Skuggkysst, Löftet, Andens Kraft

1 kommentar:

  1. Haha gud är först med att kommentera :P
    Jaja vet någon om bloodlines serien kommer på svenska??
    ( är på andens kraft och älskar VA ) vill faktiskt bara läsa på svenska och vill ha mer av Richelle Mead!! ^^

    SvaraRadera