söndag 18 september 2011

När jag vaknar finns du inte

London Lane kan inte minnas något från det förflutna. Varje natt suddas hennes minnen ut, istället ser hon bitar av framtiden och vad som kommer att hända i hennes liv. Detta blir ett problem när hon förälskar sig i Luke. Tillskillnad från alla andra människor i hennes liv känner hon aldrig igen Luke nästa dag. För att minnas att hon har en pojkvän tvinas hon anteckna allt om honom och deras förhållande. När London en dag får en framtidsvision där hon bevittnar någons begravning blir hon rädd. Vem är det som kommer att dö? Och varför? För att ändra framtiden tvingas hon gräva i det förflutna och en hemsk sanning börjar sakta ta form. En sanning som kommer att påverka henne och Lukes liv för alltid.

Handlingen låter definitivt spännande, det kan ni nog hålla med om. Men det var just spänningen som saknades mest här. Den här berättelsen hade kunnat vara mycket mer spännande en blev. Men förutom det tycker jag att detta var en riktigt bra kärlekshistoria! Som läsare var det kul att se hur hon kunde glömma saker som man själv mindes och hur hon ofta tänkte i futurum. Jag kan inte utlova någon spänning. Men kärlek, absolut!

3 kommentarer:

  1. Blir inte alls sugen på att köpa den när jag läser handlingen. Är den värd att lägga pengar på?

    SvaraRadera
  2. Alexandra Liv Puttelina Sandberg7 december 2013 kl. 17:48

    har själv läst den och tycker helt klart att det är en av de bästa böcker jag någonsin läst men all har vi olika smak

    SvaraRadera