måndag 8 februari 2010


Helt plötsligt försvinner alla som är över femton. Allt blir kaotiskt, bilar kör över vägen, hus brinner, telefoner, Internet och TV är ur funktion. För Sam, Astrid, Quinn, Edilio och deras vänner öppnar sig nu en helt ny skrämmande och obehaglig värld. De måste komma på en lösning till att inte försvinna för att Sams tid håller på att rinna ut. När du fyller femton försvinner du.....


Jag gillar den här boken skarpt. Jag gillar sättet han skriver på och storyn är underhållande. Boken visar hur man lär sig leva under ett visst förhållande. Hur man måste stå för den man är under dessa stunder. Gillar men Hungerspelen borde man läsa Gone - Övergivna, men Hungerspelen var bättre.




5 kommentarer:

  1. Jag blev lite besviken över att den var del ett av sex. Det känns som om det aldrig kommer att ta slut, nu när jag läst del två också.

    SvaraRadera
  2. Ojj, sex delar. Jag trodde det skulle vara tre. Kan nog hålla med dig lite, efter att bara läst första delen.

    SvaraRadera
  3. herregud, jag vill verkligen ha den där!

    SvaraRadera
  4. Ju fler delar desto bättre säger jag ;D

    SvaraRadera
  5. anonym: Låna den på biblioteket eller köp den för den är verkligen värd att läsa!

    Huldan: Blir det inte för långtråkigt är det klart roligare med mer. :D

    SvaraRadera