lördag 5 december 2009

The midnight sun

Okej alla twilight galna. Jag tror att det är få som missat den femte boken Stephenie Meyer har skrivit i serien. Men den blev ju faktiskt aldrig utgiven, istället blev den utspridd över hela internett innan Sephenie hunnit skrivit färdilgt. Första kapitlet finns som ett extra kapitel på svenska i om jag kunde drömma. Det handlar om Edwards version av han och Bellas första möte. Samma sak handlar de andra kapiten om. Det som hände i om jag kunde drömma händer också i the midnight sun bara att man får se det hela genom Edwards tankar och inte Bellas.

Jag tycker inte att det är nödvändigt att läsa den. Första gången jag läste igenom den tjocka högen av kapitel jag skrivit ut, var jag inte så där jätte tagen. Det blev liksom för mycket, och själv tyckte jag att det var mycket roligare att se allt genom den klumpiga Bella. Sedan, med tiden blev det intressantare Man fick lära känna familjen cullens mycket bättre. Och det blev mycket roligare att läsa om hur vampyrerna levde än om Edward och Bellas kärlekshistoria.
Stephenie Meyer blev väldigt upprörd när the midnight sun läckte ut. Jag har aldrig riktigt förstått om hon verkligen hade tänkt ge ut den. Förmodligen hade hon det, eftersom hon skrev den så seriöst.
Ni som är twilight galna tycker jag absolut ska läsa the midnight sun eftersom ni verkar helt omättade. Annars tycker jag att man mycket väl kan överleva på det fyra böckerna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar