onsdag 9 december 2009

För kort och för bra


Det sämsta med bra böcker är att de tar slut för fort. Jag blev helt förfärad när jag upptäckte att jag redan var på sista sidan. Boken var inte särskilt lång ca 120 sidor kanske, men att den var så bra gjorde att den blev 50 sidor.
Författaren Ameila Atwater-Rhodes var bara 14 år när hon skrev boken! Jag blir så imponerad på unga författare speciellt när de är såhär bra.

I nattens djungler handlar om vampyren Risika. Hon minns tillbaka till 1684 då hon blev biten av Ather. Hon minns sin bror som dog, hennes pappa hon fick överge. Nu har hon inga andra vänner än tigern Tora i parken. Däremot har hon fiender, vampyren Audrey är hennes största. När Audrey börjar riva upp hennes förflutna och förfölja henne måste hon slutligen möta honom ansikte mot ansikte, på liv och död.

Jag har tänkt att vi borde skriva lite mer om vampyrböcker på bloggen eftersom det är så populärt. Men varken jag och Klara läser så mycket av den genren så det blir liksom inte av. Samtidigt borde jag börja läsa mer vampyrböcker eftersom de verkligen är underhållande och i bästa fall spännande.
Boken var verkligen kort, och den var så bra att jag bara ville ha mer.
Det första jag gjorde när jag kom hem från skolan var att kolla upp ifall det finns en fortsättning, och tror ni inte jag är överlycklig nu när jag har upptäckt att det finns det!
Skuggornas demon, verkar nästan bättre än ettan!

1 kommentar:

  1. Jag har också läst den här boken och den var jätte bra! Jag håller med om att boken var för kort och jag blev lite ledsen när jag hade läst klart den. Jag hade faktiskt läst Skuggornas demon innan, jag visst inte att den var i en serie. Jag tycker fakriskt att den är bättre än I nattens djungler. Jätte bra blogg föresten!!

    SvaraRadera