onsdag 13 november 2013

Vinterenkät - Elin

Vad är bättre än enkäter? Den här kommer från bokhora!

Senaste bokköp: Brick Lane av Monica Ali på adlibris.
Senaste bibblolånen: Facklitteratur till skolarbete tråkigt nog.
Senaste utlästa boken: Dvärgen av Pär Lagerkvist
Favorittidning: Rookie, om internet-magasin räknas.
Plats där jag helst läser: I sängen eller i soffan. Är tyvärr ingen bussläsare.
Så sorterar jag min bokhylla: Efter genre, färg, olästa/lästa och andra småkategorier. Har utvecklat ett väldigt komplicerat system som nog ingen annan förstår. Varje hylla har sitt syfte.
En bok som jag minns att jag läste när jag var liten: Jag minns nog varenda bok. Men har väldigt starka minnen av klassiker som Det blåser på månen, Barnen från Frostmofjället och Skriet från vildmarken, kanske för att de var så hemska. Sedan älskade jag Rött hjärta och blå fjäril av Annika Thor.
Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst: Kanske Nils Holgerssons  underbara resa genom Sverige av Selma Lagerlöf,
Vad ser jag mest fram emot att läsa i vinter: Nyckeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig blogg jag har hittat till! :)
    Det blåser på månen är verkligen en barndomsklassiker för mig också!

    SvaraRadera