söndag 6 februari 2011

Tu man hand

"Om en pojke på väg att drunkna. 
Som håller handen för munnen 
och huvudet under vattnet. 
Som håller andan och räknar. 
För att skydda sanningen"

September 56 kilo
Oktober 52 kilo
November 46 kilo

Huvudpersonen i boken är ensam, och för varje sida tynar han bort mer och mer, innehållet här ovan är ett bevis det. Tu man hand är en tung bok. Men jag vet tyvärr inte om boken lyckades gripa tag i mig på det sätt som den borde. Språket är inte det svåraste, mycket ord i korta meningar, fint. Men också mycket ord som förblir osagda, och kanske var jag helt enkelt för okoncentrerad för att kunna ta in hela upplevelsen. Även om jag såg den precis där, gömd bland sidorna, kunde jag inte känna den. Det känns som om jag gått miste om något bra. Lite tråkigt, men jag ska inte behöva läsa en bok två gånger för att fastna. Jag är ledsen. Om ni har chansen så läs den ändå, ni kanske har tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar