torsdag 17 februari 2011

Berusad av evigt liv

Aislinns avtal med Keenan är att de kan styra sommarhovet tillsammans, men aldrig bli ett par. Men när sommaren närmar sig känner Seth hur Aislinn glider allt mer ifrån honom. Det är bara en tidsfråga innan hon överger honom helt åt sommarhovet och Keenan. Ända sättet för Seth att kunna vara med Aislinn är att bli odödlig. Men eftersom Keenan självklart vägrar ge honom odödlighet måste Seth söka sig till mörkare krafter. Snart inser Seth att han måste offra en del av sig själv för att kunna få sin evighet med Aislinn och han hamnar i en situation där balansen mellan hoven rubbas och alvvärlden kommer allt närmare det fruktade kriget.

Början av boken tyckte jag bara var seg och utdragen, jag tappade helatiden fokus och det var på så sätt svårt att komma in i den. Men mot mitten blev den bättre och slutet var faktiskt riktigt spännande. Jag hade nästan helt glömt bort vad de tidigare böckerna handlar om och det förstörde för mig. Efter ett tag började jag allt mer förstå alvpolitiken och maktspelen mellan hoven. Hela boken är väldigt utdragen, och boken handlar egentligen bara om dramat mellan Seth, Aslinn och Keenan. Men den var helt okej, växlande spänning och hela världen med alvhov och oknytt tilltalar mig. Detta blir nog den sista delen i Wiked lovely serien jag läser men jag är inte ledsen för det, slutet i tredje boken är ett perfekt avslut för hela serien enligt mig, och det känns bra att sätta stop där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar