fredag 25 maj 2012

Tips från er - Del 1

I samband med tävlingen var vi lite nyfikna på vad ni har för favoritböcker. Det är alltid roligt med boktips, speciellt när de kommer från olika håll. Därför tänkte vi att tipsen den här gången skulle komma från er! 

Så här skrev ni om era favoritböcker:

Elvira: The hunger games: Suzanne Collins skriver på ett levade och varierande sätt. Starka karraktärer med mycket viljestyrka. Har en handling med ett bukskap som kommer fram till läsaren på ett speciellt sätt. Ni borde läsa den! 


Olivia: En bok som jag älskar är Himlen börjar här, eftersom att den har ett sätt att växla mellan sorgligt och glatt, och man kommer på sig själv med att ömsom gråta och ömsom le när man läser den. Genom alla dikter som finns i boken lär man känna huvudpersonen Lennie ännu bättre och hon börjar till slut kännas som en levande person som man faktiskt har träffat på riktigt. Det är en fantastisk bok som stannar med en långt efter att man har läst sista sidan.


Naba: Är helt kär i Cirkeln eftersom den är så bra och jag älskar Urban Fantasy:) Valde just den eftersom Eld kommer ut typ nu så jag vill gärna läsa den.


Ida: Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan just nu : Den hade korta tankfulla kapitel. Den beskriver huvudpersonens förtvivlan, förvirring och sorg under den första tiden efter en separation.


Sofie: Det här är allt - Aidan Chambers. För den har helt enkelt allt och språket är alldeles, alldeles underbart. Karaktärerna fastnar efter att man slutat läsa och den får en att både skratta och gråta. Sedan älskar jag ju tegelstenar också...


Malin: Jag är älskar The Hunger Games. Det går inte att beskriva hur bra den är. Hela storyn är perfekt, det är spänning, action, vänskap, kärlek, drama... Ja ALLT den bästa boken i världen har. Dessutom är karaktärerna PERFEKTA!


Lara: Jag väljer Nick och Norahs spellista, för att den boken är helt amazing. Alla känslor som finns i den finns inom en samtidigt, skrattet finns med en hela tiden och lyckan över att läsa den är otrolig. En bok som alla borde läsa för att den är så sjukligt underbar, söt, fin, fantastisk, rolig, perfekt och ja, awesome.


Ellenmai: Jag älska Starcrossed: Helena av Josephine Angelini . Jag älskar förbjuden kärlek och grekiska gudar. Namnen är så vackra och sättet hon skriver på är fantastisk (som twilight) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar