söndag 27 maj 2012

Era boktips - Del 2

Här kommer andra delen med era favoritböcker! 

Zozzo: Jag väljer Vampire Academy, eftersom den är spännande rakt igenom och för att karaktärerna är fantastiska. Det är en av de få böckerna där tjejerna inte behöver hjälp hela tiden, utan klarar sig själv. Dessutom händer det alltid någonting, så man tröttnar aldrig :)

Caroline: Min favoritbok som jag aldrig kommer glömma är Ruinerna av Scott Smith. Fyra ungdomar reser iväg på sin drömsemester, men som slutar i en mardröm. Vill ni läsa en bok som går in under huden, LÄS Ruinerna! :) 


Mimma: Emma Gloria och de Levande Varslarna! <3
Mystiskt spännande och otroligt drama skrämmande. Korta kapitel men mycket sagt. Otroligt UNDERBART om en tjej som inte får allt ...
Men vad sitter du där och glor för LÄS!!

Elisabeth: Jag har ingen favoritbok, men det är bara för att jag är så... petig. Om en bok ska vara min favoritbok så måste den vara helt perfekt, krypa in i en, aldrig släppa taget och stanna kvar för alltid.
Men visst har jag några böcker som jag tycker om mer än de andra och det är 'en sån där vidrig bok där mamman dör' för att den är så träffsäker, sedan älskar jag serien vargbröder för jag har en förkärlek till vargar och sist men inte minst träffade 'resten får du ta reda på själv' mig nästan rakt i hjärtat. Underbar! 

Sofie: Jag tänker ofta tillbaka på "Kärlek som befriar" av Francine Rivers. Jag gillar den väldigt mycket för att den ger hopp om kärlek och befrielse i en värld där man ofta döms hårt för små (och stora!) saker. Absolut lärvärd!

Sofia: The hunger games: Helt fantastisk! Den är spännande men även romantiskt. Det är något för båda killar och tjejer. När dom blir tvungna att död varandra för att överleva. Jag lovar det är inte så läskigt som det låter. Den gick på bio från 11 år så det är lugnt. :)

Victoria: Jag har inte många favoritböcker men "Den hemliga historien" av Donna Tartt är nog den absolut bästa boken jag läst! Vilket kanske är förvånande då det inte är min genre direkt. Men man vet att en bok är riktigt bra om den handlar om sådant man normalt inte brukar gilla att läsa.
Jag älskar den för dess invecklade handling och otroliga karaktärer som man mot slutet trodde sig känna. Hela läsningen var som en lek av gissningar då man alltid undrade vad som skulle hända härnäst! Den var... ja, nästintill obeskrivlig. Och man märkte inte hur lång den var (ca. 700s).


Christina: Divergent av Veronica Roth. En superbra dystopi. Jag älskar verkligen karaktärerna i den boken.

2 kommentarer:

  1. Äsch, jag glömde ju ge mina boktips :s

    SvaraRadera
  2. Lite sent att ge boktips, kanske, men kan ge ett till er i alla fall :)
    Feed av Mira Grant - Newsflesh-serien är min absoluta favorit. Postapokalyptisk värld med en massa Zombies och våra "hjältar" som bloggar sig fram mot sanningen. Fantastiska böcker och nr3 har precis kommit ut!
    Även Cassandra Palmer-serien av Karen Chance har min tummar upp :) Det är vampyrer det, med en klärvoajant i mitten. Läs och njut, säger jag bara ;)

    SvaraRadera