onsdag 30 maj 2012

Kärleksböcker


Vi har fått en del mejl om det här med kärleksböcker. Många har kanske läst Katarina von Bredow, Johanna Lindbäck eller Lisa Bjärbos böcker och känner sedan att de inte kan få nog. Vi kan direkt säga att det inte är lätt att hitta de där perfekta kärleksböckerna, trots att nästan alla böcker på ett eller annat vis innehåller kärlek. Men här är några tips på sådana där riktigt bra kärleksböcker:

Himlen börjar här / Min typ brorsa / Simon och Sophie / Tillsammans 

Öppna ditt hjärta / Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag / Hata Romeo / Nick och Norahs oändliga låtlista. 

3 kommentarer:

  1. På tal om kärleksböcker så skulle jag vilja tipsa om en lite annorlunda kärleks-bokserie: Den lättlästa fantasyserien om Maya och Havsfolket! Det är en enormt stark kärlekshistoria på många olika plan, full av magi och spänning, med oväntade konsekvenser för Maya och hennes stora kärlek Yaz, som också är en Havsvarelse...
    Första boken i serien heter Vattenspår, de ges ut på Sagolikt Bokförlag och riktar sig till 9-13-åringar... Men kan även läsas av äldre, de är lite läskiga emellanåt...

    /Em

    SvaraRadera
  2. Sommaren jag blev vacker (och hela serien) är en av dom bästa kärleks böckerna jag har läst!

    SvaraRadera
  3. Ingenting och allting, bästa boken jag läst i hela mitt liv! Och jag gillar inte äns att läsa men den tog mig bara 4 dagar att läsa ut alla 295 sidorna!

    SvaraRadera