lördag 24 november 2012

Warm Bodies, the movie

Kall kropp, varmt hjärta. Trailen till filmatiseringen av Varma kroppar har släppts! För att uppfriska ert minne är det årets bästa zombieroman som är skriven av Isaac Marion. Den handlar om en zombie vid namn R som blir kär i en människa. Det låter helt skruvat och det är det också, men på ett fyndigt och spännande sätt. Utifrån trailen verkar filmen bli suverän. Den ser ut att innehålla mycket mer humor än vad jag minns från boken, men tror det kan behövas för att historien inte ska verka töntig. Med massvis av zombie apokalypser, som Walking dead, De vassa tändernas skog och likande är det här en rolig twist och helt banbrytande från allt annat i genren. Hoppas bara det blir bra! 

Redan 1 februari nästa år har den premiär! 

5 kommentarer:

  1. Själv kommer jag ihåg boken som mycket humoristisk och det känns bra att den svarta humorn tagits med i filmen, frågan är bara om de verkligen tagit med alla aspekter ur historien till filmduken. Men helt klart en film att räkna med under nästa år.

    SvaraRadera
  2. Längtar verkligen! Älskade boken, och filmen ser riktigt lovande ut :D

    SvaraRadera
  3. Jag har skickat ett mejl till er, en fråga angående er senaste tävling, för ganska länge sedan. Vet inte om ni har sett det, men jag vill gärna ha svar! :)

    SvaraRadera
  4. Gillar verkligen trailern! Nu får jag se till att skynda mig att läsa boken innan filmen kommer ut! :)

    SvaraRadera
  5. Har en känsla av att jag kommer att älska den här filmen! :D :D

    SvaraRadera