tisdag 13 november 2012

Nytt av Sarah Dessen

Jag ser otroligt mycket fram emot att få läsa Sarah Dessens nya bok The Moon and More. Läste här att första kapitlet av boken finns att läsa på internet och självklart kunde jag inte låta bli. Det verkar vara en riktigt fin och jag tänker vara snabb på att beställa när den släpps i juni. Längtar så efter att få återvända till Dessens värld av sommar, familjeproblem och en massa underbara karaktärer

Vad gäller de nya omslagen till Sarah Dessens alla böcker är jag tveksam. De är somriga och färglada, men känns väldigt ytliga. Tycker det är trist eftersom den fördomen finns om Dessens böcker och personligen tycker jag de är långt ifrån ytliga. Då gillar jag faktiskt bättre de svenska omslagen!

3 kommentarer:

  1. Jag älskar också Dessens böcker så detta ska bli riktigt spännande att läsa. Angående hennes omslag så har jag inte alls den uppfattningen av att de skulle vara ytliga. Jag tycker att de förmedlar den glad sommarkänslan som hennes böcker ofta har.Dessutom anser jag att de är väldigt vackra och stilfulla. Både de svenska omslagen och de engelska omslagen.

    SvaraRadera
  2. Ja, kul med en ny! Gillar också de svenska omslagen mer.

    SvaraRadera
  3. åh, ja! :D
    Hoppas den översätts till svenska. Annars får jag väl helt enkelt ta och läsa den på engelska.
    Så hemska tycker jag inte att de engelska omslagen är, men jag håller med om att de svenska är finare!

    SvaraRadera