fredag 1 oktober 2010

Lite köp hit och dit.

Hungerspelen gör sig perfekt på en hotellsäng medan regnet vräker ner utanför fönstret. Hur mysigt som helst. Att släppa boken är nästan omöjligt och imorgon blir det en hel dags resa med flyg och tåg. Många lästillfällen alltså.

Present till en lite flicka:
Igår bestämde jag mig för att söka upp en av de största bokaffärerna i London. Störst för att få största möjliga utbud på barnböcker, hade nämligen tänkt köpa en present till en lite tjej. Men de engelska barnboksavdelningarna gör mig yr. Allt är rosa, glittrigt och prinsessigt. Tillslut hittade jag bra barnböcker ändå (utan rosa och glitter). Enid Blytons The adventure of the wishing chair, och en till bok av Dick King-Smith, en författare som jag aldrig hört om men vars böcker tydligen är populära i England och blivit film och allt (bl a Vattenhästen). Den boken hette The queen's nose.


Bokköp till mig själv:
Jag kunde inte låta bli att köpa lite till mig själv när jag ändå var där. The Thruth about forever av Sarah Dessen, jag vet inte hur länge jag velat läsa den. Back Home av Michelle Magorian och Paper Towns av John Green. Tre böcker av tre favoritförfattare.

Present till lillebror:
Sista köpet var till min bror. Han hatar att läsa och kastar slarvigt in alla böcker jag köper till honom i bokhyllan utan att läsa dem. Några av dessa är denna, denna och även denna. Den enda boken han faktiskt har läst ut är Simon och Sophie av Emma Granholm, väldigt lustigt måste jag säga.
Men att Jo Nesbo skriver barnböcker visste jag inte, den hade dessutom ett väldigt lustigt namn och jag var ju bara tvungen att se vad det var. Doctor Proctor's Fart Powder!

Hoppas ni stått ut med mitt tjatter.
Nu blir det mer hungerspelen läsning!

1 kommentar:

  1. Låter som du har gjort flera härliga bokköp!!! :)

    Vad kul att du också gillar Snobben! Jag hade också Snobben-gosedjur och faktiskt en Snobben-tvål som jag aldrig nändes använda.

    SvaraRadera