söndag 10 januari 2010

noveller

Alla har väl läst en novell? Det är en kort berättelse på bara några sidor med en speciell handling.
Jag brukar alltid köpa en tidning med noveller när jag är och åker skidor, det gjorde jag denna vecka med. Jag är inte någon som brukar lägga så jätte mycket märke till stavfel och liknande. Men när jag sitter och läser tidningen så stannar jag upp flera gånger, gissa varför. Jo för de är stavfel, namnbyten och liknande. Detta tycker jag är jätte irriterande, jag menar de som skriver detta ska ju vara hyfsat professionella. Annars tycker jag det kan vara ganska kul att läsa, de är ju korta och enkla.

Jag har inte hunnit läsa ut Dear John men jag börjar närma mig slutet nu. Jag har varit nära på att lägga ifrån mig den flera gånger eftersom det tar så otroligt lång tid. Men jag har bestämt mig att läsa klart den så nu hoppas jag på att de år fort.

4 kommentarer:

  1. Inte för att vara elak (er blogg är verkligen jättebra) men du kanske borde kolla att du själv inte har några stavfel i ett inlägg där du klagar på att andra har det? ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för du tycker det!
    Det är kul nä ni säger vad ni tycker och vi är slarviga ibland men ska försöka ändra på de.
    Men sen är de ju också så att jag är 14 år och har detta som intresse att skriva här medans de är deras jobb och de är vuxna.
    :D

    SvaraRadera