måndag 22 juni 2009

UpprorsKlara:)


Jag är i upprorstillstånd eller va det heter,
för det första är Elin bortrest så jag har väldigt svårt att prata med nån om böcker (det är jobbigt).
för det andra är det egentligen för varmt för att sitta inne och skriva men jag bara måste:)
för det tredje så måste jag skriva om Upprorsänglar som jag precis läst ut.
så nu ska jag skriva av mej lite om den:D

För alla som har läst nån av böckerna om Gemma Doyle vet att de handlar just om Gemma. För er som inte har gjort de borde göra det.

Handling:
Gemma lever under den viktoranska eran, hennes mamma dog för att skydda henne och nu går hon på Spence-akademin för unga damer. Man kan inte säga att hon är en vanlig flicka för hon ser syner och är medlem i en "grupp" som kallar säg Orden är man med i Orden kan man gå in i rikerna. I rikerna kan man få vad man vill.
Men allt är inte perfekt för de finns andra i rikerna som vill ha tag i Ordens trollkraft. En av dem är Circe, Gemmas mors bästa vän som hon hade när hon va liten(båda var medlemmar i Orden). I första boken sloggs Gemma mot Circe lönnmördare men nu i andra står hon öga mot öga med skälvaste Circe.

Jag vill inte säga för mycket för då blir de inte så roligt för er som inte läst den:)
Men jag kan säga att jag tycker böckerna är jätte bra, men jag har lite svårt att se hur de tar sig in i rikerna haha, :D

På en skala från 1-10 får första och andra böckerna en 8.
HeltHeltHelt klart värda att läsa!


kramar Klara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar