fredag 13 mars 2009

En liten berättelse


Direkt när jag öppnade denhär boken så visste jag att det var en bok jag skulle gilla.
Sonya Hartnett gjorde mig inte besviken med hennes bok Jag är djävulen som jag läst innan och denhär svek mig inte heller.
Sonya Hartnett kommer från Australien och vann Alma Priset år 2008. Jag har läst så många ungdomsböcker/Tonårsböcker nu av halvbra författare att jag nästan hade glömt att det faktiskt finns ungdoms och barn böcker som är riktigt bra skrivna
Böcker som är värda att komma ihåg glöms ofta bort eftersom enkla tjej blir kär i kille böcker och liknande tar överhanden.

Detta är inte direkt en bok att minnas skulle jag säga men den var mysig att läsa.
Handlar om en flicka som är väldigt ensam och bortkommen i sin egen värld. När hon träffar den mystiska fjäder blir hon störtkär. Fjäder är annorlunda på ett sätt som inte går att beskriva.
Han kommer från en ö som skänker ro och sinnesfrid och hur mycket han än älskar Maddy som flickan heter är det på den ön han hör hemma.
En gullig och fantasifull kärlekshistoria som nog passar mindre barn men jag kan så klart läsa vad som hellst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar